Hola! Com esteu avui?
A aquesta classe vam conéixer el conte embastat, la mestra ens va explicar alguns exemples d'aquest tipus de contes com poden ser:
Vladimir Propp.
Gianni Rodari -- Gramàtica de la fantasia.
El conte embastat consisteix a proporcionar a l’alumnat
l’estructura del conte a partir d’una sèrie de
preguntes que han de contestar.
Les preguntes es basen en l’estructura de la
rondalla fantàstica descrita per Vladimir Propp.
El primer a utilitzar aquest recurs va ser
Gianni Rodari a la Gramàtica de la fantasia.
En primer lloc, la professora ens va donar unes preguntes (com s'ha dit anteriorment) .
- Qui pot ser l’heroi de la història?
- Què pot desitjar, o què li pot faltar, per a ser feliç?
- Qui aconsella o ajuda l’heroi?
- Com marxa cap a l’aventura?
- Qui troba pel camí?
- Quines proves o obstacles troba l’heroi pel camí?
- On arriba al final del seu viatge?
- Allí viu el seu adversari. Com és?
- Primer, l’heroi és vençut. Com?
- Com l’ajuda el seu amic?
- Expliqueu com l’heroi s’enfronta una vegada més amb el seu enemic, però ara per a véncer-lo i apoderar-se d’allò que havia anat a buscar
- L’heroi torna cap a sa casa, però és perseguit pels aliats del seu enemic. Quins poden ser els últims obstacles?
- Final de la història explicat lliurement.
És una bona proposta didàctica per a treballar en classe, ja que, entre tots poden crear històries divertides que podrien guardar-se com a creacions de classe en les aules.
L'experiència va ser molt gratificant ja que entre tots vam fer històries molt divertides i algunes sense sentit que ens feien riure. Pot ser una bona proposta didàctica per a treballar en l'aula i així treballar literatura catalana mentre que es practica l'expressió i l'escriptura en aquesta llengua.
No hay comentarios:
Publicar un comentario