Wikipedia

Resultados de la búsqueda

martes, 3 de octubre de 2017

Qué es el teatre?


Tema 9. Teatre infantil català.


Teatre infantil català abans del 60: centrades en el cicle de Nadal.


A principis del S.XX


Encontrem els primers elencs infantils als centres i societats teatrals. Es fan circuits teatrals per a infants i joves.

Pedagogia moderna a partir dels anys 60: l’ús del teatre a l’escola amb activitats creatives d’expressió corporal i verbal.


Dramatització infantil amb la participació i socialització.

A través del teatre el mestre pot conéixer millor a l'alumnat. Quan juguen i fan joc simbòlic realment juguen amb les tècniques de dramatització.


En l’actualitat:
→ Teatre de titelles: pot servir per a treballar els llegendes clàssiques i fer-les arribar als nostres nens.

→ Teatre d’ombres

→ Teatre d’autor (aquell que té un text escrit).


Capacitat formativa múltiple. Activitats escolars, espectacles infantils, projecció i expressió personal, construcció cultural del coneixement. Cada vegada hi ha més teatres infantils de persones expertes d’aquest àmbit.

Amb l’escola nova es treballe el teatre amb els nens. Fer teatre a través d’un guió escrit ha d’estar a un taller de teatre des de 13 anys aproximadament.


Activitat a classe:

Què és la dramatització? 
És una forma de representació d’una determinada situació o fet. Donar forma teatral o representada a algun text a alguna situació. Cal considerar la importància del domini del llenguatge per a aconseguir donar roles als diferents personatges.


L’organització escolar de l’activitat teatral segons l’edat: des dels 13 anys.

  • Per a poder fer un taller de teatre hem de treballar:
    • Activitats prèvies.
    • Tècniques auxiliars.


Exemple de treball de psicomotricitat: canviarem de gest cada vegada que el professor diga un número diferent:

    • Ens durem les mans al cap com si algú ens hagués pegat una pedrada.
    • Una punyada a l’estómac.
    • Una fleta a l’esquena.
    • Una trepillada al peu dret.

Es poden treballar activitats diferents per a poder conéixer el cos humà.


Elements de les obres de teatre:
    Resultado de imagen de teatro
    • Pròleg o presentació. Habitualment no hi ha una persona que la narre. El narrador generador és aquell que serveix de pont entre la realitat i la ficció.
    • L’espai escènic. Situar el teatre, en quin lloc, en quina època...
    • Seqüenciació formal. Formalment tenen una estructura determinada, dins dels actes hi ha seqüències… està dividida en actes. Acotacions són les explicacions que fa el teatre.
        • El més habitual és dividir-lo en tres o cinc actes.
    • Ritme. Marcar pel canvi de l’escena…
    • Subministrament de la informació. Perquè crea determinada intriga. 
    • Punt de vista i els efectes sobre el receptor. 
    • Ideologia: discurs sobre el món/discurs sobre el teatre.

Explicació: la quarta paret són dues mons que no tenen res a veure, el món de ficció i el món real. Formulant preguntes al públic… el públic és la quarta paret (fer participar al públic).

Exemple de teatre infantil català:
Allà on viuen els monstres - Maure Sendak. Nortamericà, infantesa solitària. Quan va veure la pel·lícula de Disney - Fantasia, va inspirar-se per ser il·lustrador. És un llibre del 1963. Les imatges estén a la dreta i algunes imatges són més grans que altres, al final les imatges passen a ocupar lloc de la pàgina del text a l’esquerra. No es pot llegir el text a soles sense imatges. Imatges molt expressives. Repetició de la lletra r (soroll que poden fer els monstres). Aquest llibre parla de: món fantàstic en un mon real, parla de la dominació, inversió de papers… Resultado de imagen de alla on viuen els monstres

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opinió de la assignatura

Hola per última vegada! En aquesta última entrada volia donar la meua valoració general de l'assignatura, descrivint algunes de les a...