La nostra proposta didàctica:
A continuació anem a treballar amb els poesies de Joana Raspall, la qual és escriptora i bibliotecària, cultiva especialment el teatre infantil i també la poesia.
Per a treballar la poesia en l'aula, utilitzarem dues propostes didàctiques realitzades per Idoia Ríos i Olga Albert:
¿Com fer una proposta didàctica a l'aula de poesia?
Comencem repartint diverses poesies a grups fets a l’aula, dividirem els versos de la poesia i cada grup haurà d’ordenar la poesia tenint en compte la rima que es produeix en cada vers. Després de tenir ordenada la poesia i haver-la entés serà el moment de que cada grup de xiquets represente la seua poesia als alumnes més petits del centre procurant fer la interpretació amb una adequada vocalització i entonació.
CARNAVAL
(Joana Raspall)
Compraríem sabatetes
a les roses, que ballessin!
I violins als nenúfars
perquè toquessin un vals.
El brollador cantaria,
i un estel blau
LA REL
(Joana Raspall)
La rel de l’arbre no sap
que jo li estimo les branques
perquè fan ombra a l’estiu,
i l’hivern, al foc escalfen;
perquè puc collir-hi flors
i quan té fruita, menjar-ne.
I no li prenc res de franc!
que quan està assedegada
i els núvols passen de llarg,
sóc l’amic que li dóna aigua.
AMIC, VOL VENIR?
(Joana Raspall)
La tarda és molt clara,
l'aire té sentors de mar i
muntanya.
Fugim dels sorolls
i busquem la calma
on compartirem les nostres
paraules.
Poques en direm
i ben escoltades,
amb pau dins el cor
llum en les mirades.
Vols venir, amic?
La tarda és tan clara!
OFERIMENT
(Joana Raspall)
He pogut atrapar un somni
abans que el sol es fongués,
l’empresono amb paraules
per quedar-me’l sempre més.
No pesa ni fa cap nosa,
però és tan gran per a mi,
que, si vols… si tu volguessis,
el podríem compartir.
QÜESTIONS PRÈVIES AL BLOC 2: TEMA 5
- Per què tractem conjuntament la poesia i la cançó? per la musicalitat
- Què pot aportar la poesia a la formació dels infants? sensibilitat, creativitat, cultura, plaer estètic, transmet emocions…
- Creus que els centres educatius es treballa adequadament la poesia? no, perquè no es treballen les emocions ni les rimes, només es treballa en l'àmbit memorístic els diferents tipus de rimes… però no se li dóna importància per a transmetre’ls la bellesa i crear intriga sobre aquesta fora de l’escola.
- ¿Per què? en general als mestres no els agrada la poesia, per tant, no mostren els valors adequats.
- Quin tipus de poesia? aquella que tinga un vocabulari i una temàtica adequada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario